درباره وبلاگ


بادرود شهری است تاریخی با پیشنیه 7000 ساله در کرانه کویر مرکزی ایران وحاشیه کوهپایه های کرکس، بادرود درست در مرکز جغرافیائی ایران قرار دارد . وجود گویش محلی بادرودی که ریشه در پارسی اشکانی-پهلوی دارد وتعداد بیشمار محوطه های باستانی این دیار را بعنوان پایتخت تاریخی فلات مرکزی ایران قلمداد نموده است .بادرود از توابع استان اصفهان وبر سر راه کاشان -نائین قرار دارد .بارگاه منور حضرت آقاعلی عباس ، پرستشگاه آدینه، گرمابه نوقه ودهها خانه تاریخی یادگار پیشینیان این سرزمین است.
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 65
بازدید کل : 1279
تعداد مطالب : 17
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

بادرود،دیار من
آشنائی با بادرود، چهارمین شهر زیارتی ایران




 

سراموزه رهگشای بادرود به عنوان بزرگترین گنجینه تاریخ وفرهنگ این شهر کهن وتاریخی محسوب می شود . خانه تاریخی رهگشای که در عهد قاجار بنا گردیده به همت فرزندان برومند این پیر فرزانه وهمسر آقای دکترمحمدرهگشای اکنون بعنوان یکی از بی نظیر ترین مجموعه موزه سرای استان اصفهان تلقی میگردد . در این خانه تاریخی بیش از 2000 قطعه شیء تاریخی از نحوه آداب وسنن مردمان حاشیه کویر بطرز بسیار زیبا ومتقارنی  چیده شده اند که با بازدید از آن دریچه ای از تاریخ وفرهنگ بادرود برروی بازدید کنندگان گشوده می شود.

دکتر محمد رهگشای وهمسرش با هزینه شخصی خود اقدام به احداث این سراموزه نموده وامروزه در ایام جشن نوروز هرروز شاهد خیل گسترده گردشگران ومسافران نوروزی برای بازدید از این خانه تازیخی می باشیم .چیدمان دهها سفره 7 سین ایرانی با تلفیق ظروف وتندیس های ایران باستان نمادی از ذوق وهنر وسلیقه این خانواده فرهیخته می باشد.

 نکته جالب این مجموعه بازدید رایگان مسافران وگردشگران وهمشهریان ازاین مجموعه زیبا می باشد.

 درود برهمت مردان پاک این سرزمین که اینچنین به عشق وطن مادری خویش دست به این اقدام زیبا وماندگار زده اند  

  

 

   

 

  

 

 

 

  

 

   

 

 

 



یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, :: 14:31 ::  نويسنده : داريوش صولتیان